Selasa, 8 Mac 2011

mesin waktu: kemana nak pegi?

andai diberi mesin waktu, ke waktu manakah anda mahu pergi? bagi aku ,aku ingin kembali ke zaman persekolahan. Bukan untuk memperbaiki diri kerana aku tahu aku yang begini pun sudah cukup baik(..ehehehe..perasaaan sensorang ler...)tetapi kerana di zaman persekolahan tanggungjawabnya kecil aje. Kalau rasa malas, tak payah laa pegi sekolah. Sekarang bila dah keje rajin ke malas ke sihat ke sakit ke, mesti kena pegi kerja. Kalau tak siapa nak siapkan kerja kita yg bertimbun umpama bukit itu kan...kan...
Ahhh....indah betul zaman kanak-kanak dan waktu persekolahan dulu. Bermain dengan kawan-kawan hingga ke senja atau hingga mek (panggilan untuk mak aku) angkat ranting kayu menyuruh kami balik rumah. Teringat aku di zaman kecil dulu, bila bulan mengambang penuh, selalu juga kami bermain di luar rumah di bawah cahaya bulan yg terang benderang. Di masa itu kami tidak perlu risau keselamatan diri kerana penjahat yg namanya penculik pun belum ramai mcm sekarang.Di zaman sekarang jangan cuba2 begitu.

Nampaknya telah lama zaman kanak2 itu telah aku tinggalkan. Sudah 25 tahun itu. Membesar di asrama selama 5 tahun menyebabkan aku kehilangan kawan2 dizaman kanak2ku. Hingga sekarang aku merasa sedikit ralat dan kecewa kenapa persahabatan di zaman anak2 itu boleh terputus begitu saja. sayang sungguh rasanya. Aku harap semua rakan2 di zaman kanak2 dan remajaku akan selalu bahagia dengan kehidupan masing2 sebagaimana aku merasa bahagia dengan caraku sendiri...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan