Jumaat, 23 Oktober 2009

ulor..ulau..ulaq..ularrrrrr....

tulunnnngggg.....

aku memang takut ular!!!

petang tadi ada sekor anak ular sawa tikus kat dapur rumah..aku ngan fisya(my sis yg sdg bercuti dr matric) masing-masing memang takut ular. Dia yg perasan ada ular tu kat lantai dapur terus melompat turun ke luar rumah..aku pulak terus berlari keluar ke ruang tamu...memang panik giler..aku suh dia keluarkan ular tu...dia suh aku plak...hahahahaha...aku tinjau ular tu dari belakang almari dok berlingkar dengan selambanyer kat situ...memang fobia btul aku ngan menatang sekor tuh...ular tu kecik dan panjang....sekali kuis pun dah melayang kuar dari pintu dapur kami sebenarnya...tapi dek kerana takut..masing-masing dah tak tau nak buat apa...huhuhu

Akhirnya..mok(nenek kami) datang dan tgk ular tu. dia bawak garam dan suh aku taburkan dekat ular tu dgn tujuan menghalau ia kuar dari rumah kami. Aku pun tabur laa garam tu mcm tabur nasik kat anak ayam. Si ular tu masih kat situ tak gerak-gerak. Aku lagi laa seram...

Then, mok pergi panggil pak sedara aku yg tgh sdap borak kat kedai kopi dpn rumah kami suh dtg halau ular tu..hehehhe...sekali kuis aje..masalah kami pun selesai...

Kata Pakcik Yie..."ular tu mapuh doh..kucing bowok masuk bakali.." Hahahahahahahahaahahahahhahahahahha......tragis sungguh...!

Terima kasih utk pakcik yie...
mangsa kejadian....masih dalam trauma..hehe

crime scene..masih terdapat bahan bukti..ularnya dah di buang...ngeriii...



-kuasai ketakutan diri dan engkau akan menguasai semua perkara-

2 ulasan:

  1. not bad...good job..teruskan tulis karya2 plastik mu tu...haha

    BalasPadam
  2. cheisss..kubba nih..aku hingat masuk komen gapo..
    xpo..xpo..

    BalasPadam